קמפיין מימון המונים / יעל ברוידא-בהט

בימים ראשון ושני 14-15.2.2021 ערכה התנועה קמפיין גדול של מימון המונים, במטרה לנצל השנה את חלון ההזדמנויות הנדיר שנפתח לקידום שלום בינינו לבין הפלסטינים.

הרקע לקמפיין
ההתרחשויות בארץ, במזרח התיכון ובעולם כולו מעלות את ההיתכנות של קידום הסכם מדיני בין ישראל לפלסטינים. בזכות הסכמי אברהם חזרה המילה שלום  לשיח הציבורי בישראל.  גם חילופי הממשל בארה”ב ואיתותים מצד הרשות הפלסטינית על מוכנות למו״מ מעוררים תקווה לשינוי. ברור לנו שעלינו לפעול בנחישות, להראות שהשלום אפשרי ולהנכיח את המסרים שלנו במטרה להשפיע על הציבור הישראלי ועל מקבלי ההחלטות

אנו מתכננות השנה פרויקטים שאפתניים המשלימים זה את זה:

>>> פסגה אזורית – כן זה אפשרי!  גיבוש וקיום ועידת שלום אזורית בהשתתפות מנהיגים וקובעי מדיניות מהאזור ומהעולם, תוך שיתוף פעולה עם פעילות שלום פלסטיניות.

>>> העברת הבשורה לציבור הישראלי קמפיין ממוקד ומבוסס מחקר שיאפשר לנו לערער אמונות וסטיגמות המעכבות תמיכה בשלום.

>>> למען הדרום – הקמת קבינט אזרחי שיהיה מורכב ממגוון א/נשים וארגונים, בעיקר מעוטף עזה. הקבינט יכוון זרקור למצב הנפיץ בגבול הדרום, למחיר היומיומי שמשלמים תושבי האזור (חרף השקט המדומה) ולסכנת המלחמה (“סבב”) שעלולה לפרוץ בכל רגע. הקבינט ידרוש ממקבלי ההחלטות לקדם פתרון מדיני שיבטיח לתושבים שקט וביטחון.

>>> תצוגה של שלום בכל פינה בארץ – הקמת פסלים ומיצגים בנקודות ציון הקשורות לשלום ולדו-קיום.


כל זאת, לצד המשך פעילות השטח השוטפת שלנו ברחבי הארץ, קידום הצעת חוק חלופות מדיניות תחילה שהוגשה לכנסת בדצמבר 2020 ודרישה ליישום החלטה 1325 בישראל.

לצורך מימוש התוכניות האלה אנו זקוקות למשאבים

מהלך הקמפיין

בתכנון הקמפיין ובהוצאתו אל הפועל היו שותפות נשים רבות ממעגלים שונים בתנועה.
כמה תורמות ותורמים ותיקים הסכימו להכפיל  (matching) את התרומות שיגויסו מהציבור הרחב, עד ליעד שהצבנו לעצמנו וגם קצת מעבר. צוות פיתוח משאבים, המונה חמש מתנדבות ומתנדב, עבד במשך שבועות רבים כדי לתכנן את מהלך הקמפיין, להכין את החומרים הנדרשים ולגייס חברות לתפקידים השונים. שתי חברות התנדבו לעצב את הגרפיקה המלהיבה של הקמפיין ולערוך את הסרט שליווה אותו. שש חברות התנדבו לצוות הטכני שליווה אותנו והעניק תמיכה טכנית רציפה, אדיבה ומשמעותית לכל המעורבות והמעורבים בקמפיין. כעשרים חברות התנדבו לרכז קבוצה של מתרימות ו-156 נשים התנדבו לפעול כמתרימות. במשך שני ימי הקמפיין (וגם בימים שקדמו לו, שבהם ערכנו השקה ״שקטה״ של הקמפיין) עבדו המתרימות בנחישות רבה, יצרו קשר עם בני ובנות משפחה, מכרות ומכרים, שכנות ושכנים, סיפרו להם על התנועה, על חלון ההזדמנויות שנפתח ועל התוכניות שלנו לשנה הקרובה, ואספו תרומה ועוד תרומהאומנם בתחילת הדרך חברות רבות חששו מפני פנייה לאחרים בבקשת תרומה ומפני תשובת סירוב. אך לשמחתנו, גילינו בתוכנו – כל אחת ואחת וכולנו יחד – עוד ועוד כוחות ויכולות, החברות המתרימות נוכחו לדעת שהתמיכה בהן ובתנועה רחבה וחזקה ושיש היענות מרשימה לבקשות התרומה, והוכחנו פעם נוספת שכשאנחנו מזהות מטרה גדולה ומאתגרת, אנחנו יודעות להתאחד ולפעול במרץ כדי להשיג אותה.

תוצאות הקמפיין

הצלחת הקמפיין הייתה גדולה מהמשוער!

לאורך ימי הקמפיין וגם אחריו חשנו התרגשות גדולה ואנרגיות גבוהות של עשייה, פעילות, נחישות ואחדות. את האנרגיות האלה ואת התובנות שלמדנו במהלך הקמפיין ניקח לפרויקטים שיוצאים לדרך בימים אלו ממש!

עברנו את היעד של מיליון ש״ח.  גייסנו 1,172,069 ש״ח – מתוכם 560,000 ש״ח מהתורמים והתורמות שהכפילו את התרומות ו-612,069 ש״ח שנתרמו על ידי 2529 תורמות ותורמים מהציבור הרחב!
מתוך כלל התורמות והתורמים, כ-90% הם ישראליות/ים וכ-10% תומכות/ים מחו״ל. מתוך התרומות שהתקבלו, כ-85% הגיעו דרך המתרימות המסורות וכ-15% דרך ערוצים דיגיטליים (רשתות חברתיות, מייל שנשלח לחברות התנועה וכו׳). גם התרומה הממוצעת שהגיעה דרך המתרימות הייתה גבוהה מהתרומה הממוצעת שהגיעה דרך הערוצים הדיגיטליים. כל זה מחזק את ההבנה שפנייה אישית עובדת היטב. גם את ההבנה הזו נאמץ וניקח אתנו לפעילויות הבאות.

אנחנו מבקשות להודות מכל הלב לחברת Causematch שליוותה אותנו לאורך הקמפיין – על ההדרכה המצוינת, העזרה הטכנית לאורך כל הדרך, הסבלנות והעבודה המשותפת שנעשתה ברוח טובה. ותודה גדולה לכל חברות התנועה שלקחו חלק בקמפיין ולתורמות ולתורמים שבזכותם נוכל לפעול השנה בהיקף נרחב יותר לקידום השלום