תמר וייל – חיפאית עושה שלום

מהיום שהצטרפתי לתנועת נשים עושות שלום ידעתי שזו מסגרת שאני יכולה לתרום דרכה. לכן, מהשבוע הראשון הצטרפתי לצוות קשרי ממשל  ונסעתי לכנסת מתוך מטרה ללמוד על נקודות ההשקה בינינו לבין ייצוג הציבור הישראלי ועל מקומות שבהם אנחנו יכולות להשפיע לפי רוח התנועה.

כאם לבת לוחמת ולשני בנים לוחמים, וכאשת איש שלא פסק להתנדב למילואים עד צאתו לפנסיה, ובתור נחלאית במלחמת יום כיפור, הבנתי שזוהי דרכי להביא שלום. אני מאמינה שבארץ ישראל, בין הירדן והים, יש מקום לחיים מכבדים ומכובדים בשלום ובשגשוג לשני העמים.

עבורי, מסגרת נשים עושות שלום מעניקה מרחב, תכלית ובעיקר אמונה שיש דרך ויש צורך לפעול להבאת השלום. הפירושים השונים להשגת המטרה הם שעושים את הפעילות בנע"ש למעניינת ומאתגרת. אני מאמינה ששאיפות יכולות להפוך למציאות אם פועלים למענן. באופן אישי אני בעד לשתף ארגוני נשים וקבוצות נשים נוספות להשגת "שלום מבפנים". בראייה שלי זו דרך ליצירת שלום גם מעבר לגבולות.

מיום שקיבלתי על עצמי לרכז את אזור חיפה בתנועה, אני פועלת מתוך אמונה שהכרה של פעילות התנועה תביא למעורבות גדולה יותר. לכן, דבררתי את פעילות נע"ש הארצית בקבוצת הפעילות בחיפה. שימחה אותי הידיעה שעלתה לווטסאפ קבוצת דיונים לשיחה על נושאים שהתנועה יצרה. בהרצאה שארגנתי שמענו ממרצה פמיניסטית על הדיכוטומיה שבין היותה ערביה מוסלמית לפמיניסטית קומוניסטית והיאם טנוס סיפרה לחברות התנועה החיפאיות על חוויותיה כחברה במשלחת לדרום אפריקה. העברנו הרצאה (היאם ואני) לקבוצת קד"צ על רקמת החיים המשותפים שקיימת בחיפה בין מוסלמים, נוצרים ויהודים (תודה לחמוטל). השתתפנו בפעילות הארצית של בחירות סבב ב', יצאנו למסע התקווה, עמדנו מול בנין העירייה עם נשים מעמותת כ"ן כדי לעודד צירוף נשים לרשימות המתמודדים לכנסת – המבצע שמרילין ופנינה הרימו בכישרון רב כל כך.

מפגש חנוכריסמס בחיפה, דצמבר 2019

 

לכבוד חג החגים ב- 2018 ערכנו סיור בוואדי ניסנאס ואחריו הוזמנו לבקר בתערוכה ייחודית בבית הגפן ושמענו הרצאה על הפעילות לקירוב האוכלוסיות בעיר. ב- 2019 בחרנו לקיים  את אירוע חנוכריסמס שאותו יזמה והנחתה חברת התנועה אפרת פופלינגר שפורקר. מתוך מיזם מבוסס נע"ש ייחודי משלה אפרת יצרה ערב היונק מ- 2 מקורות: האמונה בשלום ובקשר שלנו אל אדמת ארץ ישראל.

קריאה לצרוף נשים לרשימות המפלגות לקראת הבחירות במרץ, 2020

 

וכך היא כותבת: "חיפה היא המיקרוקוסמוס המייצג את ישראל. היא מאופיינת בדו הקיום ויחד עם זאת כל קהילה חובקת את חלקת אדמה שלה בצורה ייחודית לה". באירוע יצרנו פיסות אדמה ושתלנו בתוכן פרחים לכבוד המגוון שחיפה מייצגת, השלום והאהבה, כדי שהפרחים יאירו, אינשאללה על כל העולם. עבורי הנימה האופטימית, אף אם שונה מעט מההקשרים שלנו בנע"ש, מביאה באופן מעשי ביטוי של השאיפה לשלום.

את שנת 2020 פתחנו כאן בחיפה עם השתלמות על פתרון הסכסוך באירלנד.

מאחלת לכולנו שנה של פתרונות. מאחלת לנו הטמעה של שינויים רצויים והמשך הפעילויות עליהן החלטנו בנע"שתון.