רגע של נחת – מכתב שקיבלה עליזה ארז מרוקמות השלום בעיר פראטו, איטליה

חברות יקרות,

רגע של נחת. משתפת אתכן במייל שקיבלתי היום מהעיר פראטו באיטליה בו מתואר אירוע של הכנת פיסות השלום וכיצד הן תומכות בנו. בעיני מאד מרגש איך המסר שלנו מהדהד בכל העולם!

עליזה

———————————————————-

עליזה היקרה,

האחד מימי חודש פברואר, חברתי ויטוריה, חברת איגוד  Dryphoto, הראתה לי את הסרטון 'תפילת האמהות' של יעל דקלבאום. הוא נגע מאוד לליבנו – נראה לנו שסוף סוף יש בשורות טובות, משהו מתחיל לזוז! יחד עם זאת, כעסנו על כך שאמצעי התקשורת באיטליה לא הזכירו את צעדת התקווה. ולכן ב-8 במרץ, יום האישה הבינלאומי, החלטנו  להקרין את הסרטון למשתתפות בנות הגיל השלישי בקורס הצ'י-קונג שלנו. בהזדמנות זו סיפרנו להן על תנועת נשים עושות שלום ועל הפרויקט   PIECE FOR PEACE.  

quilt prato2

לאחר מספר ימים, נשים נוספות מקבוצות אחרות התחילו גם הן ליצור פיסות שלום (יש לנו 6 קבוצות שבכל אחת מהן  15-20 משתתפים) וגם הן עודדו אחרים להשתתף בפרויקט. רוב המשתתפים היו נשים, אך מספר גברים עזרו להן למצוא חומרים. התחלנו עם 30 משתתפים וסיימנו עם 70. פיסות הבד היו שונות בכל קבוצה ומאוד מעניינות. החלטנו לערוך תערוכה של העבודות לפני שנשלח אותן אליכם ובאותה הזדמנות הפצנו גם מידע על התנועה.

 

יצרנו קשר עם שתי נשים המעורבות בניהול העיר והראינו להן את הסרטון. גם הן התרגשו מאוד ועזרו לנו לארגן את האירוע בעיר, בבניין העירייה ולהיפגש עם ראש העיר. נמסר לנו שיש לו רק מספר דקות לפגוש אותנו, אך כשהוא ראה את כל הנשים המבוגרות ואת איכות העבודות שלהן, הוא החליט להישאר לאורך כל האירוע, לבחון כל פיסת בד באופן אישי ולהודות לנשים. הנשים התרגשו מאוד. רובן לא היו מעולם בבניין העירייה. שלושה עיתונים דיווחו על האירוע לפני שהוא החל, אך לא סיקרו אותו אחר שהתקיים. לכן אנחנו מכינות סרטון וידאו שיתעד אותו.

מצטערת על אורך המכתב,

בברכה,   אורסולה     

תרגמה מאנגלית: שרית בלום