פסקל חן ונשים עושות שלום / מרטין גוזלן, השבועון הצרפתי ״מריאן״ – 04/08/17

כשבנה של פסקל חן קיבל את הצו הראשון, בדומה לכל הצעירים בישראל, היא החליטה שהגיעה העת לפעול. הכל התחיל לאחר מבצע ״צוק איתן״ בקיץ 2014 – ״החרדות הלכו וגברו, הייתי מוכרחה לעשות משהו כדי לא לשקוע בייאוש. מחנה השלום בישראל היה מוחלש ונשאר ללא אוויר לנשימה. היה צורך ליצור אלטרנטיבה יותר פרגמטית ופחות אידיאולוגית״, נזכרת פסקל, אם ממוצא צרפתי, פעילה בתנועת ״נשים עושות שלום״. תנועה יוצאת דופן זו, זכתה להצלחה מרשימה ואיחדה בתוכה נשים ישראליות יהודיות וערביות.

בסתיו 2016, אלפי נשים מכל הדתות, לבושות בלבן, צעדו בירושלים עד משכן בית ראש הממשלה, מסריהן היו: ״אנו נותנות חיים, תנו לנו שלום!״.

הצעדות נמשכו בו זמנית בכל הארץ וגם בגדה המערבית. ב-19 באוקטובר 2016, על גדות הירדן ליד יריחו,  אזרחיות ישראליות פגשו לראשונה כאלף נשים פלסטיניות שבאו בתמיכה דיסקרטית של הרשות הפלסטינית. ״אנו, לבושות בלבן ובטורקיז, הצבעים שלנו, והן, הפלסטיניות לבושות בבגדיהן המסורתיים, יצרנו נחל של נשים שזרם יחד עד לגדות הירדן..״.

פסקל חן וחברותיה לתנועה מתבססות על החלטה 1325 של מועצת הביטחון של האו״ם המדגישה את הצורך בשילוב נשים בתהליכי שלום ואת תפקידן החשוב בעולם.

חברות התנועה לא משתייכות למפלגה או לזרם פוליטי ספציפי שמנתק אותן מהציבור. ״רוב האנשים בישראל מימין ומשמאל רוצים שלום. מטרת הפעילות שלנו אינה לדרוש הסכם כזה או אחר אלא לדרוש מהמנהיגים שלנו לפעול למען פתרון הסכסוך. מה שמחבר בינינו זו שותפות גורל ורצון לבנות עתיד טוב יותר לילדינו ולנכדינו״.  

 שלוש שנים לאחר הקמתה, התנועה מונה כבר יותר מעשרים אלף חברות.

תרגמה מצרפתית: פסקל חן