מכתב גלוי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה

לפני שהרכבת יורדת מהפסים

אורית רייך לאינטרנט

מכתב גלוי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה

רכבת ההנהגה של ישראל יורדת מהפסים ודוהרת להתרסקות כשכולנו עליה, יהודים וערבים. רכבת השלום של הנשים בישראל לא תניח לממשלה עד שתחזור לנהוג באחריות ותגיע ליעד – הסכם מדיני הוגן ומכבד, המקובל על שני הצדדים.

ביום שלישי 25.11.14 רכבת השלום יצאה לשדרות במסע שיסתיים רק כשייחתם הסכם.

תנועת נשים עושות שלום קוראת למנהיגי המדינה – התעוררו! ביטחון איננו כוח ועוד כוח. עוד בטונדות, צבא ומשטרה לא יביאו ביטחון. ביטחון הוא מנהיגות חכמה ואמיצה שמחזקת שותפויות וממעיטה בהתנגשויות, שיוזמת הזדמנויות ולא מנציחה איומים, שדואגת לאזרחיה ולא לאינטרסים קואליציוניים.

לו הייתם מנהלים עסק פרטי, הייתם פושטים את הרגל בשל יצירת עוינות בקרב שותפים, יריבים, ותומכים. ישראל אכן קרובה לפשיטת רגל – הביטחון מתערער, הכלכלה נחלשת, הלכידות החברתית מתפוררת, ידידינו מאיימים, יריבינו מקצינים, שותפינו מתייאשים. גם תחזית דירוג האשראי של ישראל ירדה בשל העלויות של צוק איתן. אלא שאת המחיר על הידרדרות זו משלמים כל אזרחי מדינת ישראל ולא ה"מנהלים" שלה.

לאן אתם מובילים אותנו? מה התוכנית שלכם?

מאות הנשים שהצטרפו לרכבת השלום מייצגות רבבות נשים מכל רחבי הארץ ומכל מגזרי האוכלוסיה.

אנו מודיעות לכם: מעתה ואילך – לא נניח לכם לרגע!

מרגע שתפקחו את עיניכם בבוקר, ועד שתעצמו אותן בערב, אנו נהיה שם. בכל יום נדרוש מכם תשובה: מה עשיתם הבוקר, הערב, היום, כדי לקדם הסדר מדיני?

את הילדים שלנו לא ניתן יותר כמובן מאליו; לא נמשיך להפקיד את חיי ילדינו בידי מי שלא שואל את עצמו כל דקה ודקה: מה עשיתי כדי לעצור את מעגל המלחמות?

לא תוכלו להפריד בין שדרות לירושלים;

לא תוכלו להפריד בין נהרייה לתל אביב;

לא תוכלו להפריד בין דם לדם;

"מלחמות ניתן למנוע, אך השלום הוא בלתי נמנע" אמר המנהיג האמיץ, מנחם בגין. וזה מה שאנו דורשות מכם.

תנועת נשים עושות שלום קוראת למנהיגים בשני הצדדים לגלות יוזמה ואומץ לב ולזכור שתפקידם הוא לייצר עבור אזרחיהם מסלול שמוביל לתקווה ושלום במקום לדרדר את כולנו להתנגשות ואלימות.

נשים עושות שלום קוראות לך, ראש הממשלה, נתניהו, ליזום מיד ועידה אינטנסיבית של הדרגים הבכירים ביותר בשני הצדדים ובהשתתפות נציגות ונציגי החברה האזרחית, שתסתיים רק כאשר יושג הסכם.