אורה לוי: קריאה לכל תושבי ישראל לבוא לבקר בדרום

בימים אלה, כשמרבדי הכלניות מכסים את צפון מערב הנגב עסוקה אורה לוי, פעילה מרכזית בנשים עושות שלום, בקריאה לצפונבונים ולכל תושבי ישראל לבוא לפסטיבל דרום אדום ולטייל בחבל הבשור ובכל הדרום הפורח בימים אלה. בחורף שעבר כשנסעתי עם המשפחה לראות את הכלניות באזור, פגשתי את אורה לוי וחברותיה מהסביבה במפגש יד מרדכי כשהן "משווקות" את הדרישה לשלום (הדרום עוד דימם חודשים ספורים אחרי צוק איתן) ואת הדרום במחיצה אחת. אינני מכירה הרבה נשים יוזמות, אוהבות אדם וחדורות שליחות כמו אורה ותנועת נשים עושות שלום מתברכת בה יום יום.

 "לנשים עושות שלום התוודעתי מהפייסבוק ומאז אני חברה פעילה – בסיירת הבחירות, בהסברה בצומת יד מרדכי, באירוע ההשקה של התנועה בשדרות, בכנס שדרות לחברה, בצוות קשרי ממשל,  ב"צוות המאה", בהקרנות הסרט על נשות ליבריה ובאוהל הנודד בשדרות. כעת, אני מארגנת ביקורים ב"נתיב לשלום" ובדרום המדמם כולו, במהלך "פסטיבל דרום אדום". מרוב פעילויות שכחה אורה לציין שהיא גם רכזת אזור אשקלון בתנועה.

Ora collage.jpg

אם נדמה לכן ששמעתם עליה או ראיתם את תמונתה במקום אחר, אינכן טועות. לפני כארבע שנים, לאחר 29 שנים כמורה ומחנכת, כשנוכחה לדעת שמערכת החינוך חסרה מסלולי התקדמות וגם הפרנסה לא משהו, פרשה אורה מההוראה והחלה לעבוד כנהגת שכירה בתחנת מוניות. לאחר שנת ניסיון והכרת הענף, "קפצה למים", רכשה מונית משלה והחלה לעבוד, לא לפני שקיבלה כלים לניהול עסק בקורס מט"י. "גיליתי את היתרון היחסי שלי כנהגת ומינפתי אותו לרשת מוניות הנשים הישראלית: מוניתה. מתברר שיש ביקוש רב לנהגות!" אורה מוכרת איפה בציבור כמייסדת והמובילה של מוניתה.

בין לבין, אורה לא הפסיקה ללמוד. "במהלך אחת משנות השבתון שלי כמורה, השתלמתי באיטלקית ובאומנות בפירנצה היפה ולהשלמת השעות הדרושות, לקחתי קורס נהיגה ברכב ציבורי". מכאן התחיל כנראה הרומן שלה עם המונית. "…ושכחתי לציין שאני בוגרת ספרות וחינוך במכללת ספיר ובין היתר, סיימתי קורס למנהיגות מוניציפאלית באשקלון וקורס לפעילי סביבה".

אורה נולדה באילת, בגיל שנתיים עברו הוריה לאשקלון ואימה הייתה בין מייסדי המרכז הרפואי בעיר. במלחמת יום הכיפורים כשהייתה רשג"דית בצופים נהרג רכז השבט שבו כיהנה כרשג"דית. "כתבתי מכתבים ללוחמים ואחד מהם הוא אבי בתי הבכורה". כיום אורה היא אם לשלושה, סבתא לנכדה בת שנה ואחת הפעילות המרכזיות בנשים עושות שלום.

                                                   ראיינה: מיכל פנט פלג